Żyto w diecie – wady i zalety

żyto - właściwości zdrowotneMimo, że żyto jest bardzo zdrowe jedzenie, nie jest zalecane dla osób z nietolerancją glutenu, od, chociaż w mniejszym stopniu niż w innych zbóż, zawiera również Żyto jest roślina należąca do rodziny traw, które są częścią pszenicy i jęczmienia, uprawiane głównie w krajach Europy i Azji.

Jego ziarna jest używany do produkcji mąki, który jest używany w wyrobach piekarskich. Ponadto również stosowany w przemyśle do produkcji alkoholu jak piwo, wódki wysokiej jakości i niektórych gatunków whisky. Będziesz wiedział jak dbać o zdrowie fizyczne za pomocą żywności.

Dziś wraz z owsa, jawi się jako jeden z bardziej pełnego ziarna, nie tylko dla jego wysokiej zawartości składników odżywczych, ale dla jego korzyści zdrowotne i wartość energii. W rzeczywistości ze względu na jego niski wkład glutenu i wysokie stężenie włókien, stało się jednym z najlepszych alternatyw do zastąpienia tradycyjnych rafinowanej mąki.

Z tej okazji chcemy przejrzeć ich główne właściwości i korzyści, więc wiesz, że należy dodać do swojej diety.

Główne właściwości żywieniowe żyta

Żyto zdobył ważne miejsce na liście zdrowej żywności, biorąc pod uwagę, który stanowi ważne źródło wysokiej jakości składników odżywczych.

Ma wysoką zawartość błonnika

Wysokie stężenie błonnika jest jednym z głównych elementów żyta. W rzeczywistości, ponieważ jest nie podlegają procesy doskonalenia, dostaje się przyczynić się do 30% dziennego zapotrzebowania na błonnik dla naszego organizmu.

  1. Tego składnika jest zaangażowanych w proces trawienia i zoptymalizować ruch jelit, redukuje zaparcia i biegunka.
  2. Jego przyswajanie sprzyja kontroli poziomu cholesterolu, a w przypadku poza mało, zmniejsza niepokój o żywności.

Dostarcza witamin i minerałów

witaminy zawarte w zbożachWitaminy i minerały zawarte w żyto zapewniają wiele korzyści dla organizmu. Są to witaminy B kompleks, kwas foliowy, który pomaga w tym:

  • Poprawy i ochrony zdrowia poznawczych.
  • Przyswajania składników odżywczych takich jak żelazo i aminokwasy.
  • Chronić serce.
  • Poprawić krążenie.
  • Regulacji układu nerwowego.

Zapewnia on również związek znany jako Tiamina (witamina B1), która pomaga poprawić metabolizm węglowodanów, ułatwiając jego wykorzystanie jako źródła energii dla większości komórek.

Pod względem jego minerałów to trzeba wspomnieć, że zawiera:

  • Potasu
  • Wapnia
  • Fosfor
  • Magnez

Zawiera duże ilości kwasu linolowego. Kwas linolowy jest inny naturalne związki, które można znaleźć w żyto. Tej substancji, aby przyswoić sobie w organizmie, pomaga:

  • Oczyścić żył i tętnic, usunąć toksyny i lipidów.
  • Unikać powstawania płytki tętnicze i zaburzeń, takich jak miażdżyca.
  • Zmniejszyć stan zapalny, który związany jest z chorobami układu krążenia.
  • Ustaw na wysoki poziom glukozy.

Żyto – jakie są inne korzyści?

Chociaż możemy już przeglądowi główne właściwości żyta, to dobrze jest wiedzieć, że, ponadto ma inne ważne korzyści.

Promuje sytości. Żywności wykonane z mąki żytniej są idealne do zmniejszenia ciągłe uczucie żywności. Wysokie stężenie błonnika przedłuża sytości, i dzięki temu zmniejsza „dziobania” by doprowadzić do przejadania się.

Żyto pomaga schudnąćŻyto pomaga schudnąć

  • Żyto jest dobry suplement diety dla tych, którzy próbują schudnąć w sposób zdrowy.
  • Dodatkowo przedłużyć uczucie sytości, jest idealny na rzecz eliminacji zanieczyszczeń, który koliduje z utraty wagi.
  • Jest jedzenie niskokaloryczne, biorąc pod uwagę, że racja dostarcza tylko 73 kalorii.

Dobre dla menopauzy

Zużycie żyta jest bardzo korzystne dla kobiet, które przechodzą przez fazy menopauzy.

  1. Jego błonnika i przeciwutleniaczy zmniejszyć ryzyko chorób sercowo-naczyniowych, takich jak wysokie ciśnienie krwi i poziom cholesterolu.
  2. Zapobieganie pokarmowego trudności i, z kolei zmniejsza ryzyko raka jelita grubego.
  3. Przyczynia się do przeciwdziałania skutkom zmian hormonalnych, a w rezultacie minimalizuje uderzenia gorąca, depresja i inne objawy towarzyszące.
  4. Niezbędne minerały wzmocnienie kości i stawów, aby zapobiec przedwczesnemu uszkodzeniu.

Środki ostrożności

Mimo, że żyto ma wiele korzyści dla organizmu, jest ważne, aby rozważyć pewne środki ostrożności przed użyciem:

  • Nie jest odpowiedni dla bezglutenowe, ponieważ, chociaż zawiera gluten, nie jest wolna od tej substancji.
  • Należy pić z opieki w przypadku cierpiących na stan zapalny i gazów, ponieważ w nadmiarze może generować aerofagia.

Obejmuje to zboże w normalnej diecie? Jeśli nie próbowałem go jeszcze, kupić go w mąki lub ziarna w plastry łatwo sprawdzić jego zalety.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *